Jdi na obsah Jdi na menu

Crysis 2

Hodnocení platí pro verze: PC, PlayStation 3, Xbox 360

CRYSIS 2

HODNOCENÍ: 8/10

I když trochu velkohubá prohlášení autorů a obrovské očekávání zcela nenaplnila, je Crysis 2 velice povedná hra, která zůstává věrná svým tradičním sandboxovým kořenům a zdařile je kombinuje s bombastickou skriptovanou akční jízdou.

crysis2logo.jpg

 

 

 

 

 

 


Po letech čekání je to tady. Dočkali jsme se nové Krize! PC hráči se těší na další technologickou exhibici a konzoloví hráči na pořádné vymakané FPS s grafikou, jakou v životě neviděli. Vývojáři jsou zase celí žhaví na to, jak se předvede CryEngine 3, a EA s Crytekem zoufale doufají, že konečně vydělají nějaké pořádné peníze, protože komerčně to i přes aureolu Cryteku jako hvězdného studia zatím nebyla žádná sláva. Budou všichni spokojení a Crysis porazí Call of Duty nebo nás čeká po všech těch velkolepých PíáR prohlášeních jenom grandiózní zklamání?

 

 

Crytek je firma, která nám na počítače jako první přenesla opravdu luxusní džungli, což byl do té doby po grafické stránce pro počítače jeden z nejnáročnějších úkolů. Díky tomu a celkově nekompromisnímu přístupu ke grafice si získala firma tří bratrů z Turecka usazených v Německu takřka kultovní status. Pro někoho tak možná bylo překvapivé, že pánové pokračování své ságy tentokrát umístili do džungle městské, konkrétně New Yorku, a zaměřili se i na konzole, kde bylo dopředu jasné, že budou muset po technologické stránce dělat hodně kompromisů, na které nebyli z PC moc zvyklí.

Twin Peaks mezi FPS

Návaznost na předchozí dvě hry v sérii je velmi lehká a přiznám se, že zpočátku jsem netušil, co se vlastně děje. Vlastně si tím nejsem jist ani teď, kdy jsem Crysis 2 dohrál. Vše začíná chaotickým sestřihem zpráv, kde se řeší jakási infekce, jakási korporace, jakási evakuace a mimozemská civilizace. Hrajete za vojáka, který nic netuší, jede ponorkou někam do akce a ta ponorka se potopí... Tak, že už sama nevyplave. Vás zachrání před útokem mimozemšťanů pán v nano obleku, následně vám ten oblek nasadí a spáchá sebevraždu.

Jiný pán, který si myslí, že jste ten pán, co se odpráskl, vám pak pořád vysílačkou říká, co máte dělat, protože vy z nějakých důvodů po celou dobu hry neřeknete ani slovo, čili ani to, že nejste žádný Prorok, ale Alcatraz, což by předešlo řadě problémů. Kvůli tomu si vás s tím pánem totiž všichni pletou a neustále se vás snaží zabít.

Nemám tuhle vypravěčskou metodu vůbec rád. Nemyslím si, že bych byl úplně retardovaný, a přesto dnes u velké části her mám velký problém pochopit, o čem jsou. To, že pán, který vás zachránil, je Prophet, který se vyskytoval jako velitel už v prvním díle, jsem si musel najít na Wiki, protože od prvního dílu uběhly tři roky a já ho opravdu celý hrát znova nebudu, jenom abych zjistil, že stejně s dílem druhým nemá moc společného. V průběhu hry sice můžete nacházet různé maily a zprávy, ze kterých si můžete udělat jakýs takýs obrázek o tom, co se vlastně děje, ale pokládám za značně nevhodné, vyprávět HLAVNÍ část příběhu pomocí něčeho, čeho si 90% lidí ani nevšimne.

 

04104924-photo-crysis-2-game13373-img198161.jpg

Přijde mi prostě dost nešťastné, když se autoři akční střílečky tváří při vyprávění přiblblé historky o invazi marťanů jako David Lynch. Hraju FPS střílečku a od začátku bych rád věděl, po kom mám střílet, po kom ne a kdo jsou ti lidé, co na mě neustále mluví. Rád bych se to taky dozvěděl bez nutnosti zjišťovat to po fan stránkách na internetu.

Když tohle překousnete a trochu se rozkoukáte, vyklube se ale z Crysis 2 na poměry FPS her docela slušná povídačka, jejíž detaily vám raději nebudu spoilerovat. Stačí říct, že mimozemšťané, kterým se zde říká Ceph (Ostraváci ať čtou Cyp), zaútočili na většinu světových metropolí a společně s tím se ve městech šíří podivná smrtící nákaza, kterou váš oblek z nějakých mně neznámých důvodů může vyzmizíkovat. Buď je to jedno z okultních tajemství autorů nebo jsem při střílení z kulometu nedával dostatečný pozor, ale prostě netuším jak.

Kromě marťanů pak po vás jdou jednotky C.E.L.L. patřící pod společnost Crynet Systems, která vyvinula oblek, jež máte neprávem na sobě, a chce ho zpátky. Důležité je, že dialogy jsou docela dobře napsané (a o něco hůř přeložené do českých titulků) a story je dobrým základem pro řadu zajímavých herních situací.

I když v úvodu zmiňované velmi vysoké očekávání v některých směrech nenaplňuje, určitě se jedná o jednu z nejlepších her letošního roku. Rozhodování o číselném verdiktu nebylo v tomto případě vůbec jednoduché a lavíroval jsem mezi osmičkou a devítkou, nicméně vzhledem ke zmiňovaným chybám, poněkud zmatenému vyprávění příběhu a ke konci jisté monotónnosti jsem se nakonec rozhodl pro výsledných osm. Fanoušci žánru mohou s klidem jeden bodík přičíst. Multiplayeru se budeme věnovat v samostatné recenzi a brzy vám přineseme videorecenzi pořízenou z PC verze, kde se budeme určitě věnovat i technické stránce hry.

 

20101216230122-crysis_2_cover.png

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář